Michael Zielinski, der er IT Service Manager hos AVK, satte sig derfor, sammen med sit udvikler- og supportteam, for at finde en løsning, der kunne spare dem for udgifter til konsulenttimer og unødigt tidsforbrug til oprettelse af nye medarbejdere. Her blev en tæt relation, med ed A/S, deres løsning. I samarbejde med Dell Technologies foreslog ed A/S nemlig, at AVK skulle overveje Workspace ONE (WS1) som en mulig erstatning for SCCM for at bygge videre på den eksisterende PC-as-a-Service-løsning (PCaaS).
Eftersom AVK allerede var bekendt med Dell Technologies og software fra VMware, tog det ikke lang tid at beslutte, at netop dét var den helt rigtige løsning for dem. Med WS1 får AVK en administrationsløsning fra VMware, hvor IT-afdelingen selv kan opsætte, udrulle og administrere alle virksomhedens enheder og brugere.
"WS1 har gjort livet nemmere for os i flere henseender. Der er smertefri integration med vores Dell pc’ere, der nu altid er patchede og opdaterede, hvilket optimerer vores arbejde, så vi kan fokusere på vores kerneforretning,"
- Michael Zielinski.
"Det tager pludselig ikke måneder at sætte nye computere op med virksomhedens konfigurationer og images, da vi med WS1 nemt og agilt kan administrere vores enheder selv. Vi har derfor ikke brug for eksterne konsulenter til at løse opgaven,"
- Michael Zielinski.
De nye systemer har ikke kun lettet arbejdsbyrden, men har også forenklet hele processen og gjort IT-afdelingen mere proaktiv.
Få forklaringen på 1 minut
Solid support døgnet rundt
De medarbejdere, der sidder med den primære IT og support i AVK, har set en meget positiv udvikling ved overgangen til WS1 og PCaaS. Når man som IT-afdeling arbejder med support i en international virksomhed, opstår der nemlig til tider specifikke problemstillinger, der eskalerer i et større IT-kludetæppe af opdateringer og fejlkoder, som man kan have brug for hjælp til. Med SCCM havde AVK et hav af supportnumre, der skulle benyttes i forskellige situationer alt efter problemstilling. Nu har de kun ét, og det er til VMware, hvor der altid er hjælp at hente.
WS1 har sparet AVK for dyre konsulenttimer, fordi de nu selv kan opdatere og integrere systemerne samt løse problemer. Udover en bedre bundlinje har de også fået gladere medarbejdere, der nu har et system, som er nemt at vedligeholde og styre. Opstår der problemer, har de en stærk dansk support i ed A/S.
Klar, parat, start – når nye medarbejdere kommer til
AVK er under konstant udvikling og vækster kraftigt, hvorfor der altid er nye medarbejdere, der skal loopes ind i systemer og have nye computere.
"Med PCaaS-løsningen har vi opgraderet hele vores it-infrastruktur med på nuværende tidspunkt 500 enheder, der alle bliver løbende opdateret, og antallet af enheder vokser hver måned. De er tyverisikret og fås til en fast pris, hver gang vi opskalerer. Det betyder, at vi altid har ny hardware, der bare spiller,"
- Michael Zielinski.
"ed er som en forlængelse af os selv og er altid klar til at supportere os. De finder altid den rette løsning til en god pris, og vi er utroligt glade for dem,"
- Michael Zielinski
Den nemme udrulning af maskiner og brugerkonti har frigivet tid i IT-afdelingen til at lave andet end at sætte maskiner op og løse problemer med et forældet administrationssystem. Nu er der tid til innovation og overvejelser om fremtiden.
AVK vokser nemlig gevaldigt og ejer nu mere end 100 selskaber med 4.400 medarbejdere spredt over hele verden. Det giver heldigvis en række stordriftsfordele – både når der skal leases maskiner hos Dell Technologies, og når der senere på året skal opskaleres til MDM-licenser. Dét er nemlig også på tapetet for at styrke det gode digitale samarbejde og den fleksible måde at arbejde på, der nu opnås gennem WS1. Med MDM vil AVK, udover at få adgang til WS1 fra samtlige mobiler og tablets, kunne dele enhederne op i to: privat og arbejde. Det giver bedre datasikkerhed og er med til at sikre, at medarbejdere føler sig omfavnet, inkluderet og værdsat.
Faktabox
Om AVK Gruppen:
|
Enheder hos AVK:
|
Om VMware Workspace ONE:
|
Om PC-as-a-Service:
|